«12 νεκροί στους δρόμους της Κρήτης από τις αρχές Μαΐου, καλύτερη παραδοσιακά η εικόνα στο Λασίθι, κρίμα που δεν έχει γίνει τίποτα ουσιαστικό με τον ΒΟΑΚ – Χαίρεσαι όταν βλέπεις στον Άγιο Νικόλαο το 95% των οδηγών να φορούν κράνη και ζώνες»
Για τα αυξανόμενα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στους δρόμους της Κρήτης το τελευταίο χρονικό διάστημα μίλησε στον αέρα της εκπομπής «Πρώτη ματιά στην ενημέρωση» και το Νίκο Σγουρό ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Γιάννης Λιονάκης.
«Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα!» τονίζει. «Δεν άλλαξαν ιδιαίτερα τα πράγματα υπό την έννοια ότι μόλις αφήσεις τον Κρητικό λιγάκι στην ξεγνοιασιά του, στο καλοκαίρι, να συμπεριφερθεί με ένα θα λεγα χαλαρό τρόπο στην οδήγησή του,γίνονται τα ίδια.
Τι άλλο να υπολογίσει κάνεις και πώς αλλιώς να σκεφτεί όταν από τις 5 Μαΐου που έληξε το lockdown είχαμε 12 νεκρούς στο νησί μας. Σε δυόμιση μήνες!
Αυτό δείχνει ότι αν έχεις κάποιο καλύτερο αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές είναι ένα τυχαίο αποτέλεσμα, ένα τυχαίο γεγονός και δεν είναι αποτέλεσμα συμπεριφορών ή διαδικασιών.
Προφανέστατα και δεν έχει αλλάξει κάτι, το οποίο να προοιωνίζει ότι αφού αλλάξαμε ας πούμε τη συμπεριφορά μας, αφού διορθώσαμε τους δρόμους μας, αφού κάναμε παρεμβάσεις θα έχουμε και καλύτερα αποτελέσματα.
Από το χώρο της ενοικίασης οχημάτων μέχρι στιγμής οι πληροφορίες αναφέρουν ότι βρισκόμαστε σε μία μείωση περίπου 80%.
Εκεί που βρισκόμαστε σήμερα αναφορικά με τον ΒΟΑΚ είναι το σημείο που βρισκόταν το κομμάτι Κορίνθου-Πατρών το 2000 και ο δρόμος παραδόθηκε το 2017.
Μιλάμε για περίπου 125 χιλιόμετρα. Εμείς εδώ λέμε ότι θέλουμε να φτιάξουμε τα διπλάσια χιλιόμετρα. Αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι προφανώς μιλάμε για μία εικοσαετία.
Δεν έχω μάθημα χαϊδεύω αυτιά και έχω μάθει να λέω αλήθειες, το κομμάτι της Παχιά Άμμου με τη Σητεία το βλέπω σαν βουνό, πολύ δύσκολο.
Όλες οι κυβερνήσεις από το 1993 και μετά που ο δρόμος έκλεινε εικοσιπενταετία,δεν είχε ολοκληρωθεί ακόμα ο πρώτος σχεδιασμός, είχαν αρχίσει να ψελλίζουν πράγματα για τον ΒΟΑΚ. Δεν έχει γίνει τίποτα ουσιαστικό. Είναι κρίμα.
Μακάρι να το πάρει πάνω του κάποιος».
Νεκροί
Ηράκλειο 7
Ρέθυμνο 2
Χανιά 5
Λασίθι 1
Στο νομό Λασιθίου τα πράγματα πηγαίνουν καλά είναι πιο ήρεμη οδήγηση, πιο ήρεμοι άνθρωποι, με τα μηχανάκια θέλει λίγο προσοχή,η περιοχή της Ιεράπετρας έχει κάποια θέματα αλλά νομίζω ότι παραδοσιακά το Λασίθι έχει τα καλύτερα αποτελέσματα στην Ελλάδα και μακάρι να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση.
Θέλω να σημειώσω ότι κατά καιρούς είχαμε και εξακολουθούμε να έχουμε μία εξαιρετική αστυνόμευση στο Λασίθι, ιδιαίτερα για τον Άγιο Νικόλαο πρέπει να το σημειώσω αυτό, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στον Νίκο Βρυσάκης και στον Πέτρο Ζερβάκη για τη δουλειά που κάνει. Η βελτίωση της αστυνόμευσης κατά μία μονάδα μας φέρνει 13 μονάδες βελτίωση της απόδοσης Οδικής Ασφάλειας. Όταν δεν έχεις αλλάξει τη συμπεριφορά σου, την οδηγική σου παιδεία και κουλτούρα, όταν δεν έχεις κάνει κάτι για τους δρόμους και λοιπά μένουν δύο πράγματα στην ουσία. Το περιβάλλον και το όχημα.
Τα οχήματά μας δυστυχώς είναι εξαιρετικά παλαιωμένα.
Μέσα στην έννοια του περιβάλλοντος είναι και η αστυνόμευση. Όταν έχεις καλή αστυνόμευση περιμένεις και καλύτερες μέρες. Δεν μπορεί παρά να χαίρεσαι όταν μπαίνεις στον Άγιο Νικόλαο και βλέπεις ότι το 95% των οδηγών φορούν κράνη και ζώνες. Έχω έρθει στον Άγιο Νικόλαο και έχω μετρήσει σε ανύποπτο χρόνο τα κράνη που φορούν οι αναβάτες. Η καλύτερη πόλη είναι η στην Κρήτη είναι ο Άγιος Νικόλαος, ακολουθεί αη Σητεία και στη συνέχεια Ιεράπετρα.
Δείτε και τα αποτελέσματα να δείτε ότι είναι συναφή.
Χθες χάθηκε ένα παλικάρι στη Μεσαρά, ο Γεωργαλής. Αν πάει κάποιος σήμερα στη μάνα του παιδιού και της πει τον κορονοϊό, για αυτά που συμβαίνουν με την Τουρκία, για οικονομικές δυσκολίες, δεν την αφορούν! Χάθηκε όλος ο κόσμος της.
ε ένα τροχαίο όλος ο κόσμος είναι ο άνθρωπος που χάνουμε.
Αυτό πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι. Αυτό θα πρέπει να έχουμε στο νου μας όταν οδηγούμε».