140 τροχαία ατυχήματα κάθε μέρα στην Κρήτη – Η παρέμβαση του αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. θα συμβάλλει στην μείωση τους
Στη σκιά της αποκάλυψης του Politica.gr ο Πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης, Γιάννης Λιονάκης, εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος ότι η αναδιάταξη των δυνάμεων της αστυνόμευσης θα συμβάλλουν στον περιορισμό των τροχαίων.
Θέματα που πολύ συχνά έρχονται στο παρασκήνιο, ειδικά τον τελευταίο καιρό, είναι τα τροχαία τα οποία τις περισσότερες φορές είναι θανατηφόρα. Στο αν ευθύνεται γι’ αυτά η κακή τύχη ή το κακό οδικό δίκτυο απάντησε ο κ. Λιονάκης πως σε καμία περίπτωση δεν είναι κακή τύχη, λέγοντας : «Το έχω διατυπώσει εδώ και 20 χρόνια πως κανένα τροχαίο δεν είναι τυχαίο γεγονός. Όλα έχουν το λάθος τους αν το ψάξουμε. Έχουν το δε προσέχω, την παραβίαση κυρίως κατά κάποιο τρόπο της προτεραιότητας του άλλου».
Αν κάποιος το αναζητήσει θα δει ότι κυρίως στην Κρήτη, σε πολύ μεγάλο ποσοστό την ευθύνη για τα τροχαία έχουν οι παραβιάσεις, έχουμε όμως και πολλές απώλειες ελέγχου του οχήματος με κάθε τρόπο εξαιτίας διάφορων λόγων όπως η μέθη, η απόσπαση προσοχής ή υπερβολικής ταχύτητας κλπ.
«Όταν έχεις λοιπόν έναν επιθετικό οδηγό (εκείνος που θέλει να είναι πρώτος παντού ανεξάρτητα αν παραβιάσει τη σειρά του άλλου) ο οποίος παραβιάζει την προτεραιότητα του άλλου και βγαίνει μπροστά, αυτό σκοτώνει» δήλωσε ο κ. Λιονάκης. Στο τιμόνι μας βγαίνει ότι και στην καθημερινότητα μας, αντίστοιχα επιθετικός είναι και εκείνος που θα προσπαθήσει να κόψει πρώτος εισιτήριο για να μπει στον κινηματογράφο πρώτος. Αυτό που σκοτώνει τον Κρητικό είναι ότι δεν περιμένει.
«Χρησιμοποιώντας σαν παράδειγμα την Κρήτη, σαν παράδειγμα του επιθετικού οδηγού ο οποίος έχει σαν κύριο χαρακτηριστικό του την παραβίαση της προτεραιότητας του άλλου, κάτω υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Όταν εγώ θέλω να «κάνω τη δουλειά μου» παραβιάζω μια τάξη. Ότι δεν μπορώ να μπω στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας για να κάνω το οτιδήποτε γιατί πιθανότατα να σκοτώσω τον άλλον»
Στην Κρήτη η κουβέντα πρέπει να ξεκινάει στα σπίτια μας απ’ αυτό το θέμα, να δούμε γιατί δεν έχουμε στη ζωή μας μια τάξη. Αυτή η αταξία φέρνει όλα τα άλλα όπως είναι η μη χρήση κράνους. Το πρόβλημα μας στο Ηράκλειο και γενικά στην Κρήτη, είναι ότι ζούμε σε καθεστώς αναρχίας, ανομίας και έλλειψη τάξης.
«Αν δεν έχεις τάξη, αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν σειρά ούτε στη ζωή τους γιατί θεωρούν πως δικαιωματικά η σειρά τους περιμένει παντού» τόνισε ο κ. Λιονάκης.
Στο ερώτημα αν η παρέμβαση του αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ μπορεί να αποδώσει κάτι ο κ. Λιονάκης απάντησε : «Αυτή την ώρα συμβαίνει κάτι που είχε πολλά χρόνια να συμβεί να έχουμε όλη την ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. να είναι κριτικοί. Χαίρομαι που τους συγκίνησε ιδιαίτερα αυτό με τα τροχαία διότι αν δεν συνέβαινε θα με παραξένευε» ενώ συνέχισε «Είναι φορές που υπάρχει αυτή η επικοινωνία. Εκείνο που έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον είναι ότι υπήρχε η πρόκληση αυτή ώστε να κάνουμε κάτι περισσότερο. Αυτό που ελπίζουμε να συμβεί είναι πρώτον, να μην υπάρχει ανοχή σε βαθιά ζημιογόνες παραβατικές συμπεριφορές. Δεύτερον στις δημοκρατικές περιοχές, υπάρχει η αναλογικότητα. Αυτά για να γίνουν πρέπει να υπάρξει στοχευμένη αστυνομική παρέμβαση».
Αυτό δηλαδή που προτείνει ο κ. Λιονάκης είναι αντί για αλκοτέστ στο Πάρκο Γεωργιάδη ή στη Θέρισσο όπου το γνωρίζει όλος ο κόσμος και το αποφεύγει, θα ήταν καλύτερο να ενημερώνεται η Αστυνομία όπου γίνονται γλέντια, να ενημερώσει και τον Πολιστικό Σύλλογο ο οποίος με τη σειρά του να ενημερώσει εκείνους που γλεντάνε. Αυτό είναι η στοχευμένη αστυνόμευση. Αν και εφόσον εφαρμοστούν αυτά, σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα θα φέρουν και αποτέλεσμα.
«Έχουμε δύο κατηγορίες πραγμάτων, η μία είναι αυτή που λένε εμένα δεν με νοιάζει κι ότι θέλεις κάνε, εγώ θα πληρώσω και η δεύτερη είναι η σωστή επειδή έμαθε που τηρεί τους νόμους» δήλωσε ο κ. Λιονάκης ενώ επίσης σημείωσε πως η αστυνομία θα πρέπει να ψάχνει και τα πίσω καθίσματα, αν φοράνε ζώνη εκείνοι που κάθονται και όταν εκείνοι που φοράνε το κράνος το έχουν σωστά δεμένο όπως αναφέρει ο Κ.Ο.Κ αλλά και να είναι στα μέτρα τους.
«Αυτό που θέλουμε από τις δημοκρατικά δομημένες πολιτείες είναι να προασπίζουν την σωματική αρτιμέλεια του πολίτη. Ζητάμε να φτιάξει ένα οδικό δίκτυο συγχωρητικό. Δηλαδή να έχει τα κατάλληλα στηθαία ασφαλείας, το κατάλληλο οδόστρωμα, και μπάρες που να μην σουβλίζουν εκείνον που πέφτει πάνω τους αλλά να τον σώζουν».